søndag 8. februar 2009

Oh, the humanity...!

Ok, jeg er vanligvis typen som irriterer meg over hvordan alsken ignoranter maltrakterer "debatt"-trådene (and please; do notice the quotation-marks...) dagbladet.no har i forbindelse med enkelte av artiklene med å klage over hvor inkompetente, uvitende og Se&Hør-aktige Dagbladet er siden de bringer nyheter vedkommende fjomp ikke finner interessante. If you ain't interested; don't read it Bubba.
Men for én gangs skyld føler også jeg et nesten umenneskelig press til å rive kjeft om uinteressante nyheter frembrakt av våre rikstabloiders forkvaklede nyhetsdesker... (Jeg tar meg iallefall bryet med å opprette en egen blogg for mine surmaga utbrudd :) )

Egentlig er det ikke "nyheten" i seg selv som er så (pardon the pun) hårreisende, men det faktum at ett enkelt hårstrå på en middelmådig gresk-amerikansk skuespillerinnes hode frembringer overskriften "Jennifer fant grått hår" i store, fete typer på en norsk riksavis. Oh, the horror! Stakkars jente! Dette er (tydeligvis) intet annet enn en personlig tragedie av bibelske proporsjoner!

"- Det er ikke mitt første altså. Det var bare så skremmende at det var så langt." sier stakkars Jennifer. Uh-huh. Klipp håret. Det burde redusere sjokket over lengden neste gang...
"Jeg tenkte bare: Hvor mange flere finnes det, og hva betyr dette?". Jeg kunne svart som den skalla finnmarkingen jeg er, men nei; jeg nyter heller tryggheten i at det finnes mennesker der ute som enda ikke har gitt opp å tenke over de virkelig store spørsmålene her i livet...


Jeg må si at jeg venter spent på fremtiden i norsk presse når de helt på egenhånd klarer å publisere dette mesterverket av en artikkel, som ikke er noe annet enn en oversettelse av tilsvarende artikkel på people.com... Jeg er plutselig ikke lenger så sikker på om en uavhengig og agenda-fri presse er det Norge trenger...

Alt er dog ikke tragedie for Jennifer: Hun deler heldigvis også med oss at kjæresten hennes "har baller". How nice. Det som er spennende nå er jo om de også har grå hår...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar